טיפול לנדודי שינה באמצעות האינטרנט

מחשבים משאירים אותנו ערים? טיפול אינטרנטי לנדודי שינה

שלוש מאות אנשים השתתפו לאחרונה במחקר המשווה טיפול ממוחשב לשימוש באתר חינוכי. החוקרים גם השוו את התוצאות שלהם עם תוצאות של מחקרים הבודקים את היעילות של טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) פנים אל פנים.

כשליש מאתנו סובלים מלפחות אחד מהסימפטומים של נדודי שינה. טיפול קוגניטיבי התנהגותי נמצא להיות אפקטיבי לאורך זמן בשיפור השינה, עם תוצאות יותר מתמשכות ועם פחות תופעות לוואי מהטיפול האפקטיבי השני – טיפול תרופתי. אבל, מחסור במטפלים שעברו הכשרה בטיפול זה ומחיר הטיפול מקבילים את הגישה אליו.

לכן, פותח מהלך אינטרנטי, תכנית טיפולית קפדנית שניתנת דרך המחשב עם אותם תכנים והתערבויות שמקבלים בטיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) פנים אל פנים עבור נדודי שינה.

רוב המשתתפים הם נשים – אולי כי רוב הסובלים מנדודי שינה הם נשים – והגיל הממוצע של משתתפי המחקר הוא 43.

חצי המשתתפים עברו את התכנית האינטראקטיבית, מותאמת-אישית, בת 6 שבועות. חצי מהמשתתפים קבלו גישה לאתר חינוכי שמספק מידע על נדודי שינה.

זה לא מפתיע שהמשתתפים שעברו את תכנית הטיפול חוו שיפור ניכר יותר בהשוואה למשתתפים בקבוצת ה “Patient Education”. שנה אחרי ההערבות, 70% מהקבוצה הטיפולית נמצאו להיות מגיבים לטיפול לעומת 43% מאלו שקבלו גישה לאתר חינוכי.

מה שיותר מפתיע הוא שהתוצאות של חברי הקבוצה הטיפולית הם דומים למשתתפים במחקרים רבים אחרים שמודדים את האפקטיביות של טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) פנים אל פנים עבור נדודי שינה.

 

http://jamanetwork.com/journals/jamapsychiatry/fullarticle/2589161Original Investigation

January 2017

Effect of a Web-Based Cognitive Behavior Therapy for Insomnia Intervention With 1-Year Follow-upA Randomized Clinical Trial

 

Google

טיפול לנדודי שינה באמצעות האינטרנט


Rated 5/5 based on
1 reviews


טיפול פסיכולוגי אונליין,

 

השארת תגובה